אסטרטגיה שיווקית, מיצוב ומיתוג

אסטרטגיה שיווקית מהווה בסיס החלטות לפעילויות השיווקויות של העסק.
בעל עסק שאינו פועל על פי אסטרטגיה שיוווקית יכול למצוא את עצמו טובע בים של עבודה ובהשקעה שיווקית עצומה מבלי לדעת לנתח האם ההשקעה יעילה ומניבה תוצאות. אסטרטגיה שיווקית תאפשר לך לפעול בצורה שיטתית מחושבת ומותאמת לפי הצרכים של העסק שלך ובהתאם לתקציב הקיים. בדרך זו עולים הסיכויים להגיע להישיגים הרצויים.

 אסטרטגיה שיווקית היא אסטרטגיה שתומכת באסטרטגיה העסקית. למשל: קביעת מחיר, קביעת דרכי הפצה וכו.
אסטרטגיה זו מתמקדת בעיקר בשלושה נושאים: הלקוח, המוצר והמחיר.
הלקוח- מהם הצרכים של הלקוח או מהן הבעיות שאותן נוכל לפתור
המוצר- מהו המוצר או השירות שאנו משוווקים, הבידול או הייחודיות
מחיר- באיזה מחיר נצליח למכור את המוצר או השירות
 
כתיבת אסטרטגיה שיווקית תכלול את הפרמטרים הבאים:
מדיניות מחירים- קביעת המחיר הנכון למוצר או שירותי החברה. מחיר נכון אינו בהכרח מחיר זול יותר או מחיר יקר יותר. המחיר הנכון נגזר מתנאי השוק. האם יש עוד מתחרים, האם המוצר או השירות שלך ייחודי? המיקום של העסק שלך וכו. המחיר תלוי במוכנות הצרכן לשלם. את זה עליך לגלות בזמן בדיקת השוק.
מדיניות מוצרים- מדיניות מוצרים תקבע את המוצרים או השירותים שהעסק שלך יספק. חשוב לא פחות להחליט איזה מוצרים לא לשווק. האפשריות כאן הן רבות ומגוונות. עליך להחליט מה מתאים לך. למשל, אפשר לייבא מוצרים זולים שדומים למוצרים הקיימים בשוק ולמכור אותם בזול או להחליט שמייבאים מוצרים ייחודיים או באיכות גבוהה ואז לשוק אותם במחירי פרימיום.

מדיניות הפצה- נושא ההפצה הוא חשוב מאוד ויכול להרים או להפיל חברה. לא מספיק שיהיו לך מוצרים טובים ושהלקוחות יואהבו אותם, אם לא תצליח להגיע לקהל היעד, המוצרים לא יימכרו. כיום ניתן לשווק במספר ערוצים כולל שיווק אינטרנטי שמאפשר להגיע כמעט לכל אחד בכל מקום בכל שעה.
מדינייות התקשורת השיווקית- מדיניות זו אחראית על המסרים. המסרים יכולים להיות מועברים בכל מדיה שהיא.
מיצוב ומיתוג- מיצוב הוא חלק מהאסטרטגיה השיווקית, הוא הדרך ליצור זהות למוצר או לשירות שלכם. בעוד שמיתוג עוסק בתפיסה של המותג. המיצוב יוצר הגדרה לזהות של המותג. מיצוב נכון יקבע במידה רבה את תפיסת הלקוח כלפי המוצר או השירות שלכם ומכאן גם תיגזר האסטרטגיה השיווקית. במיצוב ילקח בחשבון מה היתרונות או התכונות שמייחדות את המוצר או השירות ואותן יש להדגיש. כדי לקבוע מיצוב נכון, עליכם להכיר את קהל הלקוחות שלכם ולחשוב מה הוא צריך.  מיצוב נכון של המוצר או השירות יקבעו במידה רבה את הצלחת המכירות.
 
בשניידר יועצים תקבל ליווי צמוד של יועץ מומחה בתחום השיווק שכולל ניתוח השוק, בחינה של המוצרים והשירותים הקיימים, קביעת המיצוב והמיתוג של המוצרים והחברה, כתיבת התוכנית השיווקית תוך כדי התייחסות לכל הפרמטרים וליווי ביישום.
האתר נבנה במערכת 2all | בניית אתרים