הערכת שווי לחנות מתבצעת לרוב כאשר בעל החנות רוצה למכור את החנות, או כאשר ישנם מספר שותפים ואחד השותפים רוצה למכור את חלקו. ישנן חנויות בתחומים שונים כדוגמת חנות מזון, חנות בגדים, חנות ציוד חשמלי, חנות צעצועים, חנות רהיטים ועוד. הערכת שווי לחנות שונה בין התחומים השונים, ויש לבצעה תוך לקיחת השוק הרלוונטי בחשבון.
כאשר מבצעים הערכת שווי לחנות יש לקחת את כל המרכיבים בחשבון, כדוגמת מיקום החנות והסביבה העסקית הכוללת קהל לקוחות ומתחרים. מיקום החנות עשוי להוות מרכיב משמעותי בשווי החנות, כפי שמיקום הוא מרכיב חשוב ברכישת נכס נדל”ן. מיקום חנות במרכז מסחרי כושל אשר התנועה בו דלה עשוי להיות בעייתי ולהוריד את הערכת השווי באופן משמעותי. באותו אופן מיקום מרכזי ברחוב מצליח אשר התנועה בו הומה בכל ימות השבוע יכול לגרום לעליית השווי באופן משמעותי.
גם מבחינת המתחרים בסביבת החנות, הערכת שווי לחנות מושפעת רבות מקיומם של מתחרים חזקים. לדוגמא אם מדובר בחנות מזון קטנה, אשר סמוך אליה נמצאת חנות ענקית של רשת מזון מוכרת, זה עלול להשפיע רבות על שווי החנות.
לאחר הערכת שווי מקצועית אשר מתבצעת על ידי חברה חיצונית המתמחה בתחום, ניתן לקיים משא ומתן כאשר השווי מהווה בסיס לתחילתו.
צריכים לבצע הערכת שווי לחנות מכל תחום ? פנו עוד היום לחברת שניידר יועצים אשר יסייעו לכם לבצע הערכה מקצועית ויסודית.