אסטרטגיה שיווקית מהווה בסיס החלטות לפעילויות השיווקיות של העסק.
בעל עסק שאינו פועל על פי אסטרטגיה שיווקית יכול למצוא את עצמו מאבד את דרכו תוך השקעה שיווקית רבה מבלי לדעת לנתח האם ההשקעה יעילה ומניבה תוצאות. תכנון מפורט של האסטרטגיה השיווקית תאפשר לך לפעול בצורה שיטתית, מחושבת ומותאמת לפי הצרכים של העסק שלך ובהתאם לתקציב הקיים. בדרך זו עולים הסיכויים להגיע להישגים הרצויים.
אסטרטגיית שיווק היא למעשה ניסוח של הדרך בה יש ללכת על מנת להשיג את מטרות העסק.
אסטרטגיה זו מתמקדת בעיקר בשלושה נושאים מרכזיים: הלקוח, המוצר והצעת הערך (USP).
כתיבת אסטרטגיה שיווקית תכלול בנוסף את הפרמטרים הבאים:
מדיניות מחירים
קביעת המחיר הנכון למוצר או שירותי החברה. מחיר נכון אינו בהכרח מחיר זול יותר או מחיר יקר יותר. המחיר הנכון נגזר מתנאי השוק. האם יש עוד מתחרים, האם המוצר או השירות שלך ייחודי? המיקום של העסק שלך וכו. המחיר תלוי במוכנות הצרכן לשלם. את זה עליך לגלות בזמן בדיקת השוק.
וכן נתייחס ל- מחירי מחירון, הנחות והוזלות,תנאי תשלום, תנאי אשראי
מדיניות מוצרים
מדיניות מוצרים תקבע את המוצרים או השירותים שהעסק שלך יספק. חשוב לא פחות להחליט איזה מוצרים לא לשווק. האפשריות כאן הן רבות ומגוונות. עליך להחליט מה מתאים לך. למשל, אפשר לייבא מוצרים זולים שדומים למוצרים הקיימים בשוק ולמכור אותם בזול או להחליט שמייבאים מוצרים ייחודיים או באיכות גבוהה ואז לשוק אותם במחירי פרימיום.
וכן נתייחס ל- מגוון, איכות,עיצוב,תכונות, שם המותג, האריזה, גדלים, שירות, אחריות,החזרות
מדיניות הפצה
נושא ההפצה הוא חשוב מאוד ויכול להרים או להפיל חברה. לא מספיק שיהיו לך מוצרים טובים ושהלקוחות יאהבו אותם, אם לא תצליח להגיע לקהל היעד, המוצרים לא יימכרו. כיום ניתן לשווק במספר ערוצים כולל שיווק אינטרנטי שמאפשר להגיע כמעט לכל אחד בכל מקום בכל שעה.
וכן נתייחס ל- ערוצי ההפצה, מיקומים, מלאים, שינוע
מדיניות התקשורת השיווקית
מדיניות זו אחראית על המסרים. המסרים יכולים להיות מועברים בכל מדיה שהיא. מדיניות זו כוללת את הפרסום, יחסי הציבור, מודל המכירה, סגל המכירות, קידום באינטרנט וכו’.
מיצוב ומיתוג
מיצוב הוא חלק מהאסטרטגיה השיווקית, הוא הדרך ליצור זהות למוצר או לשירות שלכם. בעוד שמיתוג עוסק בתפיסה של המותג. המיצוב יוצר הגדרה לזהות של המותג. מיצוב נכון יקבע במידה רבה את תפיסת הלקוח כלפי המוצר או השירות שלכם ומכאן גם תיגזר האסטרטגיה השיווקית. במיצוב ילקח בחשבון מה היתרונות או התכונות שמייחדות את המוצר או השירות ואותן יש להדגיש. כדי לקבוע מיצוב נכון, עליכם להכיר את קהל הלקוחות שלכם ולחשוב מה הוא צריך. מיצוב נכון של המוצר או השירות יקבעו במידה רבה את הצלחת המכירות.